Hoe pakken we het aan?
Publik vastgoedpromotie is een klein creatief bureau dat het verschil maakt met sterke communicatie. Door uit te gaan van jouw merkessentie, door een impactvolle merkbeleving te creëren voor jouw nieuwbouwproject en deze door te vertalen naar een volledige huisstijl, een waanzinnige project website en activerende campagnes! Kortom: het volledige traject voor uw gebieds- en vastgoedcommunicatie. Groots in impact en krachtig in zijn eenvoud. Zo brengen wij jouw nieuwbouwproject naar de “next level”.
Planning van Activiteiten
Vanaf de offerteaanvraag verdiepen we ons in het project. Op basis van het woningaanbod en de verschillende woningtypes maken we een complete en overzichtelijke offerte. We brengen de totale projectkosten helder in kaart. Samen bespreken we de offerte en plannen een datum voor de pre-sale campagne of start verkoop. Na goedkeuring ontvangt u een opdrachtbevestiging en een gedetailleerde planning van de werkzaamheden tot en met de opleverdatum. Ook delen we een inventarisatielijst van benodigde gegevens. Wij nemen de regie, zodat u wordt ontzorgd.
- Projectinventarisatie
- Definitieve offerte
- Planning van werkzaamheden
- Briefing en inventarisatielijst
Concept en Creatie
We beginnen met onderzoek naar het nieuwbouwplan en zoeken naar aanknopingspunten voor een passende merknaam en een pakkend concept, aansluitend op de doelgroep. Deze informatie verwerken we in een presentatie, aangevuld met de eerste logovoorstellen.
- Onderzoek locatie en project
- Inventarisatie woningaanbod
- Doelgroepanalyse
- Positionering en creatief marketingconcept
- Naam en slogan
Logo Ontwerp
In de eerste presentatie tonen we een korte omschrijving van het plan, de locatie en de ligging. We brengen de merkwaarden en doelgroepen in kaart en presenteren voorstellen voor merknamen en positionering. Daarnaast tonen we drie logovoorstellen met enkele mock-ups van communicatiemiddelen om de stijlrichting van het project te bepalen. Samen met u maken we een keuze en werken we de huisstijl verder uit.
- Presentatievoorbereiding en drie logovoorstellen
Huisstijlontwikkeling
Na de eerste presentatie verwerken we de feedback en werken we de huisstijl verder uit. We leggen richtlijnen vast voor lettertypes, kleuren, patronen en eventuele icoontjes en illustraties die gebruikt zullen worden. We schrijven een voorbeeldtekst die als basis dient voor alle toekomstige teksten. Voor de in te zetten middelen maken we mock-ups, zodat er een goed totaalbeeld ontstaat van de promotiecampagne. Uiteraard presentere we u ook de definitieve huisstijl.
- Definitief logo ontwerp
- Vastleggen merkwaarden
- Creatief marketingconcept/positionering in tekst en beeld
- Huisstijlgids
- Mock-ups van communicatiemiddelen
Plan van Aanpak
Met de definitieve huisstijl en een goed beeld van de in te zetten middelen, bespreken we het plan van aanpak. We staan stil bij de voortgang van het project en bespreken de inzet van communicatiemiddelen en deadlines. Indien nodig passen we de planning aan.
- On- en offline campagne
- Pre-sale en start verkoop
Contentcreatie Pre-Sale
In deze fase creëren we content voor de campagne middelen. Alle content zal met u gedeeld worden ter beoordeling. Na akkoord wordt de content verwerkt in de betreffende middelen.
- Tekstschrijven
- iStock fotografie (doelgroep en lifestyle)
- Illustraties (situatietekeningen, deelsituaties)
- Ligging en ontsluiting
- Animatie en film
Realisatie en Activatie – Pre-Sale Campagne
Op basis van het plan van aanpak worden de middelen opgemaakt en gerealiseerd. Na akkoord op alle middelen zal de pre-sale campagne wordt gelanceerd.
- Belettering op locatie
- Social media campagne
- E-mailcampagne
- Landingspagina (one-page) met interesseformulier
- Beheer en optimalisatie klantgegevens
Contentcreatie Start Verkoop
Ook voor de start verkoop creëren we alle benodigde content.
- Artists-impressions (advies en begeleiding)
- Sfeerplattegronden
- Illustraties (update situatietekening)
- Animatie en film
- Tekstschrijven en specificaties
- Omgevingsfotografie (locatie)
Realisatie en Activatie – Start Verkoop Campagne
In deze fase worden de middelen opgemaakt en gerealiseerd en wordt de start verkoop campagne gelanceerd.
- Social media campagne
- Printmedia campagne
- E-mailcampagne
- Aanpassen belettering op locatie
- Projectwebsite
- Interactieve situatiekaart
- Downloads (verkoopdocumentatie)
- Inschrijfformulier
- Verkoopbrochure
- Drukwerkbrochure
- Digitale brochure
- Event op locatie
- Roll-up banners
- Displays (foam panelen)
- Flyer/hand-out
- Give-away
- Banners en vlaggen
- Beheer klantgegevens
Optimalisatie Klantcommunicatie
Na de lancering van de pre-sale of start verkoop campagne evalueren we het verkoopproces. In overleg met de klant ondernemen we indien nodig actie om de verkoop te optimaliseren.
Laten we samen doorpakken
Marieke en collega’s helpen je graag!
040 782 08 42
info@publik.nl
Maak vrijblijvend kennis met onze aanpak. Vraag via onderstaande button een GRATIS kennismaking aan voor een leuke en inspirerende brainstormsessie. We kijken er nu al naar uit om je te mogen begroeten.
Neem contact op